Even niet werken

Er zijn belangrijkere dingen in het leven
De 10 beste fitness oefeningen om thuis te doen

De 10 beste fitness oefeningen om thuis te doen

Om een fantastische work out te hebben hoef je niet altijd naar de sportschool.

Sommige oefeningen kan je prima thuis doen en je zal een hoop vet verbranden en je spieren verstevigen

Alles wat je nodig hebt is een flinke portie doorzettingsvermogen en jezelf.

Dus waar wacht je op? Hierbij de 10 beste fitness oefeningen om thuis te doen 

1.     Squats

Een klassieker, maar zeker ook om een goede reden. De squat zorgt ervoor dat alle spieren in het onderlichaam wordt getraind, zoals de quadriceps en de hamstrings.

Ook wordt je torso sterker, daar je flink wat buikspieren nodig hebt om je torso in de juiste positie te houden.

 

2.     Push ups

Makkelijk een van de beste oefeningen, want je traint er bijna alles door. Je borst, je rug, je armen en zelfs je buikspieren!

Zorg ervoor dat je schouders boven je handen zijn en je ellebogen bewegen langs je lichaam. Houdt je rug recht en kom zo dicht mogelijk bij de vloer zonder deze aan te raken.

 

3.     Lunges

Een prima oefening om bijna alle spieren in je benen te trainen.

Start met je benen bij elkaar en je armen in rust stand naast je lichaam.

Maak een stap voorwaarts totdat je knie in 90 graden staat en je achterste knie de vloer niet aanraakt.

Dan stap je weer terug en kom je tot staand met je voeten naast elkaar.

4.     Planken

Om je torso te versterken, is planken een uitermate goede oefening.

Zet je onderarmen op de grond en houd je rug recht. Probeer deze positie zo lang mogelijk vol te houden.

5.     Buikspier fietsen

Deze oefening zorgt voor een branderig gevoel in de buikspieren, daar je veel vraagt van de stabilisatie van je torso en je kracht om te draaien.

Wanneer je op je rug ligt, zijn je handen achter het hoofd. Probeer dan alternerend met de elle boog de knieën aan te raken.

Het andere been dat niet de elle boog raakt, wordt dan op hetzelfde moment gestrekt

 

6.     Burpees

Burpees combineren een cardio oefening met kracht training.

Begin staand, waarna je de benen naar achteren brengt in een vloeiende beweging, waardoor je in de push up houding komt.

Kom vervolgens zo laag als mogelijk bij de grond en push weer met de armen uit.

Spring daarna met de voeten zo dicht mogelijk bij de handen en spring vervolgens staand omhoog.

 

7.     Squat sprong

Een simpele oefening, die wel je hele onderlichaam effectief traint.

Maak een reguliere squat en wanneer je omhoog komt maak je een sprong omhoog. Wanneer je landt, kom je direct weer in de squat.

 

8.     Jumping jacks

Een oefening die fantastisch werkt als cardio. Je begint met je armen naast je en je benen naast elkaar.

Je springt wijdt en je handen tegelijkertijd raken elkaar boven het hoofd.

Wanneer je terug springt komen, je armen weer op dezelfde plek.

 

9.     Buikspier oefening

Ook een klassieker, maar zeker eentje om ook te noemen. De regulier buikspieroefening is een prima basis om de torso te verstevigen.

Zorg er voor dat je bij de buikspier oefening nooit aan je nek gaat trekken en dat je de nek tijdens de oefening zo veel als mogelijk ontspant.

 

10. Tuck jump

Deze oefening versterkt je uithoudingsvermogen, maar ook je kracht.

Spring omhoog en zorg ervoor dat je je knieën optrekt naar je borst.

Veer wat mee met de landing en herhaal het omhoog springen met de knieën ingetrokken.

 

Probeer de oefeningen uit en je zult zien dat ook thuis sporten leuk en effectief kan zijn

 

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.